Известие

Collapse
No announcement yet.

alfa romeo 147 16v 150 запитване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
    @156, едното е еластичност, другото не е. Това което казваш, е еластичността на двигателя, при ускоряване от някаква скорост.
    Тук говорим за тръгване от място. И каквито и да са предавателни числа на бензинка, тя отстъпва на дизелака. 1,6 120 коня е с 142Nm при 4200 оборота. Дизлата е с 305 при 2000. Това няма как да се компенсира, от предавателни числа. Дизелака разполага с повече въртящ момент, от ниски обороти. и го губи при високите, където бензинката вече е във вихъра си. За това, дизелаците на старт, издухват бензинките. То и за дова, дизелак да развърташ във високите, е безмислено. Силата му е, да го държиш до 4000 оборота.
    Не сравнявай различни по мощност коли. Сравнявай дизел и бензин с еднакви мощности. Примерно 150 коньовия TS с 150 коньовото JTD.

    Бензинката е със 181 Nm при 3800
    Дизелът е с 305 Nm при 2000.

    Това означава, че при 3800 бензинката развива 98 коня а дизелът при 2000 - 87

    Въртящ момент се трансформира от трансмисия, като колкото се увеличава въртящият момент, толкова падат оборотите, като мощността остава постоянна. Мощност - не.

    По твоята логика една фадрома трябва да бие на старт всяка една лека кола.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:56.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #77
      Не схвана логиката, ама карай. Фадромата как я измисли, като там става въпрос, за съвсем друго.
      И да ги сравняваш, дизелака в ниски обороти, е по-добър. Както и да се въртиш, това си е факта. За това и на колегата колата, не би трябвало да има проблемите, дето казва. И се видя че е задръстен със сажди.
      Тук може да си чешеш клавиатурата, но нещата са принципно такива. Дори и сравнението ти, на 150 коня бензин и дизел, не е вярно. Защото, едното е с турбо. Което променя играта и то много.
      И сам си го сметнал(ако са верни числата де), бензина при 3800 развива 98 коня. Ама дизелака при 2000 има 87. А колко има бензина, при 2000 оборота? Гарантирано, са много под 87.
      И потвърди моята теза. Предвателните числа на кутията, не могат да компенсират ниската мощност на бензинката, в ниските обороти.

      Comment


      • #78
        А - сега и турбото намеси.

        Силно са ти объркани разсъжденията, защото ти липсват фундаментални познания на физични закони.

        И все пак да те светна на какво се дължи разликата между дизел и бензин. Тя се дължи по-големите загуби в трансмисията при бензина. Поради това обикновено бензинът на колела вади трудно повече от 80% от мощността на мотора, докато при дизела този процент е значително по-висок.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
          И да ги сравняваш, дизелака в ниски обороти, е по-добър.
          Не искам да споря но тук начуках набързо двата мотора 2.0TS (150к.с.) и 1.9JTD(150к.с.) и гледам, че до 40км/ч бензина набира по бързо! А и предполагам че до 80-100км/ч ще са на кантар!

          Как да си го обясна това?
          Sport Wagon 2.0TS|LPG

          Comment


          • #80
            някой ще ми каже ли всмукателния колектор може ли да се махне без да се маха помпата
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 150

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
              Не искам да споря но тук начуках набързо двата мотора 2.0TS (150к.с.) и 1.9JTD(150к.с.) и гледам, че до 40км/ч бензина набира по бързо! А и предполагам че до 80-100км/ч ще са на кантар!

              Как да си го обясна това?
              Кое те притеснява?Просто бензина си иска повечко обороти,защото има доста по малък въртящ момент.Като гледам и на 400 м. работата е пак на кантар.
              Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

              Comment


              • #82
                На хартия нещата са доста по-различни от реалния свят. Имал съм и Браво ХГТ, имам в момента 1.8 ТС и имам Алфа ГТ 1.9 печка и тя е много по-приятна за каране и се усеща, че има мощ в целия диапазон на обороти, особено след чипа, за разлика от бензиновите агрегати.
                Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                Comment


                • #83
                  Супер е приятна с лага, и увисването във високите

                  Изправна 2-ка спарк е много по-приятна за каране от който и да е дизел от тея години.

                  С променливото газоразпределение и модулния колектор има наистина широк оборотен диапазон (от 2500 до 7000 оборота) и много бърз throttle response.

                  Тея неща при дизела, умиращ след 4000 оборота няма как да ги намериш.

                  А за звука няма да казвам нищо....
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от bojko_25 Покажи съобщение
                    някой ще ми каже ли всмукателния колектор може ли да се махне без да се маха помпата
                    Не може!

                    ---------- Post added at 08:58 ---------- Previous post was at 08:47 ----------

                    Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                    Супер е приятна с лага, и увисването във високите

                    Изправна 2-ка спарк е много по-приятна за каране от който и да е дизел от тея години.

                    С променливото газоразпределение и модулния колектор има наистина широк оборотен диапазон (от 2500 до 7000 оборота) и много бърз throttle response.

                    Тея неща при дизела, умиращ след 4000 оборота няма как да ги намериш.

                    А за звука няма да казвам нищо....
                    От всичкото написано само за звука съм склонен да се съглася, и то при положение, че дизела не е със спортна генерация, щото тогава те спират по светофарите и те питат "Тва 3.2 ли е?" - не се ебавам, случвало ми се е! Фабрично нафтовата помпа пуска гориво до 4000 оборота, затова е и това зависване при дизелите. След ремап, какъвто е и случая с ГТ-то на колегата по-горе, нафта се подава до около 5500 оборота, НО стоковата нафтова помпа няма достатъчен дебит и пак се получава един лек спад след 5000 оборота. Та на въпроса дали чипнат дизел е приятен за каране? Мдааа... върви си прилично от 1800 до 5000-5500 оборота, що да не е приятен? Ааа да... и лаг няма! Особено ако знаеш как да си караш колата!
                    Alfa Romeo Brera 2.4JTD 260 whp

                    Alfa Romeo 147 Q2 1.9 JTDm 16V 273whp - EX

                    Comment


                    • #85
                      Без малко да си прав.
                      Тъкмо вчера гледах едно ревю на Порше 911, шестцилинров битурбо бензин, 2017.

                      И там се оплакаха че има турбо лаг. Просто такава е спецификата на турбо мотора.
                      Ама щом си казал че 20 годишното жтд няма лаг, така да е.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #86
                        Всичко алфички 16в 150 ли имат вихрови клапи
                        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 150

                        Comment


                        • #87
                          @bojko_25 CF3 моторите нямат клапи, като на моето ГТ, защото е от първите.

                          @dhtj Ако си карал някое затлачено ЖТД е нормално да усещаш турбо лаг. Моето, когато го докараха от Италия имаше толкова смрад в колектора, че имам чувството, че турбото отваряше на 3000 оборота. Стоково наистина умира малко във високите, но след чип разликата е огромна във високите и звука е много по-различен, имам чувството, че турбото иска да се пръсне и не спира да тъпче до 5000 оборота, макар че не мисля, че със стоковото 1749 има смисъл да цедиш до там, по скоро до 4500-4700. А пък това поколение(или каквото е там) GTB турбините май още по-приятно се развъртат. Погледни, че всички ЖТД-та с големи турбини се цедят до около 5500 оборота или поне до 5200.
                          Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                          Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                          Comment


                          • #88
                            Защото и моя двигател няма вихрови клапи.

                            Както и да е. Има ли начин да почистя колектора без да го свалям? Със спрей за почистване на сажди гледах по youtube едно клипче как почистват,но дали ще паднат саждите и какво ще стане ако паднат?
                            Last edited by bojko_25; d.m.y г., 15:29.
                            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 150

                            Comment


                            • #89
                              Честно да ти кажа не мисля, че ще падне всичко, като се има напредвид, че го търках с една телена четка. А свалянето на колектора си е разправия, аз освен него изчистих и геометрията на турбото, кулера и турбо пътищата, не че в момента не са пак в масло сигурно.
                              Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
                              Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
                              Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

                              Comment


                              • #90
                                Първоначално публикувано от ScuderiaItalia Покажи съобщение
                                Честно да ти кажа не мисля, че ще падне всичко, като се има напредвид, че го търках с една телена четка. А свалянето на колектора си е разправия, аз освен него изчистих и геометрията на турбото, кулера и турбо пътищата, не че в момента не са пак в масло сигурно.
                                Като го почисти имаше ли по голяма разлика във вървенето? Аз почистих само входа на колектора и има бая разлика,но ако го почистя целия мисля,че ще тръгне повече какво ще кажиш?
                                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 150

                                Comment

                                Working...
                                X